Podunajské stezky
Start v Bratislavě
Východiskem k celodenní cyklistické projížďce kolem vodního díla Gabčíkova je hlavní město Bratislava, odkud po pravém i levém břehu Dunaje vycházejí dvě větve dálkové cyklotrasy zvané Dunajská cyklocesta. Ta navazuje na oblíbenou cyklotrasu, která vede kolem středoevropského veletoku po území lRakouska.
Orientačním a zároveň startovním bodem je Prístavný most přes Dunaj (v současnosti poslední po směru toku), pod jehož pravobřežním koncem se nacházejí směrovky.
K cestě do Gabčíkova si můžete vybrat levý i pravý břeh. Dáte-li se vlevo, musíte zpět přes most jakoby do města a kolem Slovnaftu prokličkovat k Dunaji, který se posléze promění v betonový kanál. Pravobřežní trasa je určitě zajímavější. Po několika kilometrech přetne korunu Hrušovské zdrže, která přehradila starý Dunaj a vyvede vás na úzkou nudli země, odříznutou vodním dílem Gabčíkovo od okolního světa.
Nábřeží v Bratislavě
* VÍCE ZAJÍMAVÝCH FOTEK Z CYKLOJÍZDY KOLEM GABČÍKOVA - ZDE
Zkuste to taky třeba na bruslích
Člověk by čekal, že z Bratislavy vyrazí v početném houfu cyklistů, zvláště když Dunajská cyklocesta prochází kolem největšího panelového sídliště v Evropě – bratislavské Petržalky. Sem tam nějaký osamělý jezdec na galuskách či zatoulaný plně naložený cizinec jedoucí podél Dunaje z Rakouska do Maďarska svědčí o tom, že cyklistika zde neprodělala zdaleka takový boom jako u nás.
O to více jsou zde však v oblibě kolečkové brusle. Jezdí se tu ve skupinkách, v párech i osamoceně, pro radost i kvůli fyzičce. Mnozí bruslaři přijíždějí autem, nasazují výstroj a vyrážejí na kondiční vyjížďku. Některé trénované jedince je na kole docela problém dohonit a předjet.
Podmínky pro bruslení jsou kolem Dunaje naprosto skvělé. Asfalt cyklocesty je rovný bez děr a hrbů, široko daleko jen samá rovina. I na kole je to pohádka a pokud nefouká protivítr, kilometry ubíhají jako na drátku. Tak trochu si tady člověk připadá jako někde v Nizozemsku, akorát tradiční značky slovenských a českých piv na okolo stojících výletní hospůdkách a bufetech prozrazují přítomnost bývalého Československa.
Převzato z idnes.cz, celý článek najdete zde.
Přečteno 7249x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |