Bratislavská stovka
Související galerie
Související články
Brusle jsem si nazul hned za starým mostem na petržalské straně. Tady stačí seběhnout ze silnice doleva z kopečka a jste přímo u začátku trasy. První úsek ke křižovatce tras u Přístavného mostu dlouhý asi
Za Hrušovskou zdrží jsem zabočil doprava na hráz přívodního kanálu, kterým teče voda ke Gabčíkovské přehradě. Na kilometru dvacet jsem potkal cyklistu, který jel od Gabčíkova a zeptal se ho na kvalitu další trasy. Ten mi řekl, že klidně můžu jet na bruslích až do Gabčíkova a navíc mi popsal podrobně podle svého tachometru kilometrové vzdálenosti. Od přístavného mostu do Gabčíkova je to
Hráz kanálu s každým ujetým kilometrem je stále výše nad okolním terénem, takže jsem začínal mít docela solidní výhled do kraje, obzvláště když se konečně rozplynuly mlhy. U vesnice Vojka je trajekt přes kanál na druhou stranu. Tady je první a poslední možnost před Gabčíkovem přejet na levý břeh a vrátit se po něm do Bratislavy. Délka takové trasy by byla asi
Asi
Cesta po levém břehu kanálu měla podobnou kvalitu. I tady se střídaly lepší úseky s horšími. Ovšem tady mi vítr nepomáhal, ale naopak. Z pohodové projížďky se stala tvrdá práce. U vesnice Kyselica je stanice přívozu z Vojky. V budově přívozu je hospoda, kde jsem si dal pivo. Měl jsem pořádnou žízeň, vysušovalo mě slunce i stále sílící vítr. Viditelnost z hráze byla ale vynikající, přehlédl jsem půl Žitného ostrova, barva vodních ploch v okolí začínala mít krásně tmavě modrou barvu, někde se ve vodě zrcadlily podzimními barvami ozdobené stromy. Cesta ale utíkala pomalu, rozhodně pomaleji než čas. Minul jsem Šamorín a Hamuliakovo. Kromě větru mě zpomalovala místy špatná kvalita terénu. Někde je tu asfalt hodně rozbitý a musíte se vyhýbat i některým dírám. Za Hamuliakovem se opět povrch začínal zlepšovat. Přibývali i bruslaři v protisměru, kteří naopak využívali příznivý vítr. Řada z nich zřejmě jede z Bratislavy do Šamorína a zpátky dojedou autobusem.
Začínal to být opravdu boj, měl jsem již v nohách
Popis trasy
Úsek |
délka |
km celkem |
kvalita povrchu |
poznámka |
Starý most – Přístavný most |
1,5 |
1,5 |
3 |
|
Přístavný most – Čunovo |
16,5 |
18 |
1-2 |
nejkvalitnější část u čistírny odpadních vod |
Čunovo-hráz kanálu |
2,5 |
20,5 |
2 |
silnice s auty |
Zdrž Hrušov – Vojka |
14,5 |
35 |
2-3 |
|
Vojka – hráz Gabčíkovo |
18 |
53 |
2-5 |
velice různorodé |
Přes hráz Gabčíkovo |
1 |
54 |
2 |
silnice s auty |
Hráz Gabčíkovo – Baka |
2,5 |
56,5 |
|
toho času nutno obejít po prašné cestě |
|
|
|
|
|
Baka – Kyselica |
15,5 |
72 |
2-4 |
|
Kyselica – Hamuliakovo |
14,5 |
86,5 |
2-5 |
někde díry v asfaltu |
Hamuliakovo – přístav |
16,5 |
103 |
1-3 |
|
Přístav – Slovnaft |
2 |
105 |
2-3 |
vyznačený okraj silnice |
Kilometry jsem si určoval podle kilometrových značek na asfaltu a podle sdělení cyklistů. Kvalitu povrchu jsem hodnotil srovnáním s jinými terény na serveru Ladronky. Ta je, jak vidět, velmi různorodá. Určitě by bruslení na podunajských trasách bylo lepší, kdyby občas byl povrch kvalitnější. Někde je asfalt příliš hrubozrnný, jinde by zase prospělo opravení děr. Srovnávat však tyto trasy s českými nelze. U nás takové terény prostě ani náhodou nejsou. Nejdelší souvislý systém tras vhodných pro bruslaře je asi v okolí Poděbrad a Nymburka, kde lze najet bez opakování jednotlivých úseků asi
Libor Hnyk
Tato trasa je zařazena do soutěže o inline zájezd se Sport-s v roce 2007!
Přečteno 10451x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |