Tekutý asfalt na in-line závodech
Související články
Závodníkova prevence pádu
Je třeba si prostě dávat pozor, jak vám jistě potvrdí i šéfredaktorka Ladronky - viz aktuální foto. Jednou z "nerovností" bývají často nenápadné a podceňované spáry z měkkého asfaltu, na které už doplatilo mnoho bruslařů včetně těch nejzkušenějších. V zápalu boje láká více pohled na přibližující se záda bruslaře před námi více než na asfalt pod námi. A najednou se válíte po zemi.
Po několika stovkách najetých kilometrů se pádu zřejmě nevyhne žádný bruslař, proto je dobré naučit se padat. Vyhnete se tak ošklivým asfaltovým lišejům, v horším případě zlomeninám.
Samozřejmostí je helma, dobrovolnější jsou chrániče kolen, loktů a zápěstí. To jen pro připomenutí.
Organizátorova prevence zranění
Řešením by bylo změklý asfalt v podélných spárách posypat jemným štěrkovým prachem, pořádně jej zašlapat do měkkého asfaltu a zpevnit jej tak. A nezapomenout na závěr zamést okolí. Je to jen nápad, pokud někdo z vás má jiné řešení, přidejte jej do diskuse pod článek. V každém případě by se řešení tohoto problému organizátoři všech závodů měli důkladně věnovat, protože většina pádů na všech závodech je vždy na stejném místě.
Rychlá pomoc na špatném místě
Stejně tak by stálo za to důkladně rozmyslet umístění lékařů. Také závodníci by před startem měli být informováni, jak se chovat v případě pádu někoho z nich. Postavit sanitku jen u startu není dobré řešení, protože při pádu v zadní části tratě stejně nikdo neví, co dělat, a lidé volají záchranku přes pohotovostní čísla. A protože jsou i z jiného města, tak neumějí vysvětlit, kde se nehoda stala - na centrále záchranářů samozřejmě o žádných závodech nemají ani páru. Konkrétně v našem případě byl dech popadnut a postižená dojela do cíle sama. Ale pokud by šlo o vážnější zranění, tak záchranka v cíli se o něm dozví buď až po dojezdu některého ze závodníků přítomného u pádu, nebo od svých kolegů, kteří by kolem nich prosvištěli v houkající sanitce k místu nehody.
Toto opatření bylo na závodech Life-Inline v Hradci Králové skutečně podceněno. Stačilo by přitom postavit při trati organizátory s vysílačkami, kteří by případné těžší zranění hlásili přímo do sanitky na startu.
Co vy na to? Jaké jsou vaše zkušenosti s lišejem na inline-závodech?
Přečteno 9134x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |