in-line bruslení > in-line trasy
Podkrkonoší má velký potenciál pro bruslení
17.08.2009 - Redakce
Související články
In-line trasa Dvůr Králové nad LabemCyklostezky také pro bruslaře? Chce to lobbing!Mapy cyklotras bez bruslíLitič u Dvora Králové nad LabemBruslař - sebevrah na silniciIn-line stezka Vlčkovice
Reklama
"Krkonoše díky svému převýšením asi nikdy na bruslení ideální nebudou, ale Podkrkonoší má velký potenciál pro bruslaře," říká v rozhovoru pro Krkonošský deník Kateřina Sekyrková, spoluorganizátorka in-line jízd Královédvorskem a provozovatelka internetového portálu o in–linech Ladronka.cz.
Jaký vývoj v posledních letech v regionu prodělalo in-line bruslení?Vzestupný trend je zřejmý, in–line brusle si pořizují i lidé, v jejichž blízkosti žádná in-line trasa oficiálně není. Bruslí tedy po málo frekventovaných opravených silnicích II. třídy nebo po cestách původně zpevněných pro lesní a zemědělské stroje. Na malých městech je bruslení stále hlavně módou.
Jsou příležitosti pro in-line bruslaře v Krkonoších a Podkrkonoší , i ve srovnání s jinými regiony, podle vás dostatečné?
Obecně jsou možnosti in-line bruslení v České republice velmi nedostatečné a tyto regiony nejsou výjimkou, spíše jsou na tom ještě hůře co se týče oficiálních in-line terénů (stezky, ovály atd.). Nedá se však říci, že by nebylo kde bruslit. Místní si vždy najdou místa, kde se bruslit dá, ale nevyskytují se u nich žádné odpovídající služby a bruslař je brán většinou jako vetřelec (dle zákona o silničním provozu by měl bruslař jezdit po silnici vlevo).
V čem za ostatními regiony zaostáváme?
Krkonoše díky svému převýšení asi nikdy na bruslení ideální nebudou, ale Podkrkonoší má velký potenciál pro bruslaře, který však nikdo z případných investorů (obec, kraj) zatím zřejmě nevnímá jako dost velkou možnost podpory cestovního ruchu, stejně jako významné rozšíření nabídky sportovních možností pro místní obyvatele, zejména mladé a rodiny s dětmi.
V čem spatřujete další problém?
V České republice zatím ani neexistuje, na rozdíl od cykloturistů, žádné sdružení, které by u obcí a krajů pro bruslaře lobbovalo. Pokud tedy obec o takovém potenciálu ví, vlastně nemá možnost se obrátit na instituci, která by poradila, jak sehnat na výstavbu finance a jak vůbec celou stavbu pojmout, aby vyhovovala místním poměrům, obecným standardům a zahraničním zkušenostem.
Zdroj: Krkonošský deník
Přečteno 1973x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
in-line trasy
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!