Pořádat, nebo nepořádat akce na Ladronce?
Související články
Související odkazy
"Sleduji zajímavou debatu o závodech, které mají být na Ladronce. Mám pocit, že o samotné řešení nebo jeho hledání ani tak moc nejde, ale každý tu říkáte celou řadu zajímavých úvah. Tak v rovině úvah zkusím zůstat.
Ladronka. Areál, který je holt jenom jeden a není nafukovací. OK. Chce tam bruslit každý. Super. Zřejmě se tam každému dobře bruslí (jinak by tam předpokládám nechodili, PS: Taky tam chodím, vybral jsem si ale místo brzké ranní pozdní noční hodinu, ty světla jsou tam dostatečný a to je tam opravdu docela volno), ale abych pokračoval: logickým vyústěním toho, že je to skvělá dráha (i když opravdu úzká), je, že se o ní začnou zajímat i organizátoři závodů. Je jasné, že chci závodit na nejlepším. Taky mám na to právo. A hlavně, PROČ závodit někde, kde vím, že je to horší? Jde prostě jen o to se domluvit (a to tu všichni skloňujete jako desatero: tolerance). Ale on ten život není jen o tom, zda udělat jeden závod na Ladronce nebo ne. Předpokládám, že všichni znáte koupaliště Petynka. A předpokládám, že taky nemilujete, když je tam dvoutisícová návštěva, tedy plný dům. A co bazén? Vypadá jako Ladronka v pět odpoledne. Ale všichni se chtějí koupat. A víte, co chtějí skupina lidí, říkající si "kondiční plavci"? Plavat. Ne koupat. Takže chtějí jednu svou dráhu, kde budou hodiny a hodiny bezkolizně plavat tam a zpátky. Sen mnohých? Možná ano, možná ne. Každopádně vyčleněním dráhy se zúží bazén a změnší prostor už tak natřískanému bazénu. Má se to tak stát. Má-li se vyhovět všem, a bazén má být pro všechny, musí se hledat. Zatím se zdá se našlo, kondiční plavci mají své časy a nejen oni a ani ostatní si zatím moc neštěžují. Zřejmě pomohla tolerance.
Nebo Pražská 50. Závod na kole, kam chodí lid, co jezdí jen tak (stejně jako na Ladronku bruslaři), ale taky profesionálové. Je to dost těžký a dobrý závod, ale mám pocit, že když se tisícihlavý dav valí předem určenou cestou, rozhodně tudy ted den nejede nikdo jiný. Ani auta. A myslíte si, že řidiči na to nadávají, že je někdo odklání z cesty. Možná někdo ano, ale většinou už ne. Prostě tolerují, že závod je dobrá aktivita a prostor, který všichni nějak obýváme (tohleto teď není žádný spiritusmus), je jenom jeden. A tak jako dneska na silnici jedou auta, na té samé silnici zítra jedou jiní závod na kole. Prostě svět nemá od sebe oddělené minisvěty pro auta, kola, bruslaře, chodce, čtenáře, plavce, muzikanty, atd. atd...někde a někdy se tyhlety světy vždycky protínají.
Příměr odjinud: Lidé bydlící na Dejvické ulici tam parkují a žijí. A ejhle? Dokonce i tolerují, že 8. května si přeparkují auto, i když jim pod jejich okny stojí celý rok, ale chápou, že když tam stojí jejich auto, nejde tam postavit stan a ukázat jim například studentské aktivity ČVUT. A nebo postavit podium a přesvědčit orchestr Národního divadla, aby na něj přišel zahrát. Tolerují to. Je to správně? Já myslím, že ano.. Zase ta skloňovaná tolerance. Když si spočítáte, kolik dní v roce jsou na Ladronce nějaké závody na bruslích, že si tam holt nebudu moci zajít na volné popojíždění a kolik dní v roce to je zase naopak v můj prospěch, vychází mi, že těch možností mám 99:1. A je zajímavé, že těch mých 99 možností beru jako samozřejmost, ale hlavní je, jak se dokážu vypořádat s tou možností 1?? Jsem-li tolerantní, pak jí toleruju, protože vím, že můj čas zase příjde. A budu ho mít rozhodně víc, nežli jakýkoliv pořadatel závodů....a na závěr jedna konkr. informace.
Našli jste si správně, že mám svůj kontakt pod článkem o čarodějnicích, mám totiž ten samý kontakt pod každým článkem na webu Prahy 6, ale to rozhodně neznamená, že povoluji jakékoliv zábory či uzavírky. Existuje na radnici odbor, který se jmenuje Odbor péče o prostředí a ten se o Ladronku stará, takže chcete-li o smyslu závodů a nebo jiných věcech spojených s Ladronkou s někým komunikovat, ideální je vedoucí tohoto odboru. A nebo také příslušný radní, který má v Praze 6 na starosti sport a životní prostředí."
S pozdravem...
Martin Šalek
tiskový mluvčí ÚMČ Praha 6
msalek@praha6.cz
220 189 957
Přečteno 6847x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |